فروشگاه اینترنتی کادولین

ارائه دهنده محصولات زناشویی ( کاندوم - ژل - اسپری و ...)

فروشگاه اینترنتی کادولین

ارائه دهنده محصولات زناشویی ( کاندوم - ژل - اسپری و ...)

ارگاسم یا ارضای جنسی زنان

در این مطلب به طور جامع به اطلاعاتی در مورد ارگاسم زنان، ابهامات و نگرانیهای شایع در این مورد میپردازیم. ارگاسم یا ارضای جنسی در مردان و زنان تشابهاتی دارد. در مطلبی دیگر به طور اختصاصی به ارضای جنسی مردان خواهیم پرداخت. ارگاسم یک عکس العمل فیزیکی و معمولاً لذت بخش است. در حین ارگاسم ماهیچههایی که در اثر تحریک در حالت فشرده قرار دارند، اصطلاحاً ریلکس یا شل میشوند تا به وضعیت پیش از تحریک جنسی برگردند. در حین این تحریک شریان خون به ماهیچههای بدن و خصوصاً اندامهای جنسی افزایش مییابد. ارگاسم این فرآیند را طی یک سری انقباض منظم به حالت قبل برمیگرداند. اصولاً ارگاسم یک فرآیند رفت و برگشت است و توجه به ماهیت فرآیندی آن در دستیابی به ارگاسم موفق ضروریست. در برخی از زنان، انقباض در قسمت پایینی واژن، رحم و سطح لگنی رخ میدهد. حدود ۱۰ درصد از زنان نیز خروج با فشار مایع از مجاری ادرار را طی ارگاسم تجربه میکنند.


حین ارگاسم چه احساسی به فرد دست میدهد؟


اینکه انقباظات منظم ارگاسم در کجای بدن رخ میدهد و احساسی که حین آن به فرد دست میدهد دو مقوله متفاوت است. عملاً هر فرد یک تجربه منحصر به فرد از ارگاسم دارد اما عموماً زنان تجربیاتی چون تغییرات در تنفس، احساس حرارت، تعرق، لرزش در بدن، تغییرات در سطح هشیاری و تمایل به ناله یا جیغ را دارند. در اثر ارگاسم آندورفین (Endorphin) هایی در خون ترشح میشود که احساساتی چون شادی، گیجی، هیجان، حرارت و یا خواب را ایجاد میکنند.

البته برخی زنان واقعاً ارگاسم دارند اما آنرا احساس نمیکنند. شاید این افراد فکر کنند تجربه شان از ارگاسم بسیار خفیف است یا آنقدر جدی نیست که واقعاً نامش ارگاسم باشد. اما مهم اینست که به جای مقایسه ارگاسم خود با تجربه دیگران، روی احساساتی که (ولو خفیف) تجربه میکنید تمرکز کنید.


اما من چرا واقعاً هیچوقت ارگاسمی ندارم؟!

اولاً شما تنها نیستید. بسیاری از زنان، تقریباً یک نفر از هر سه نفر، در رسیدن به ارگاسم حین آمیزش مشکل دارند. این مسئله برای زنان جوانی که به تازگی تمایلات و آمیزش جنسی را کشف میکنند بغرنج تر است. شناخت بهتر از بدن و تمایلاتان آمیزش را لذت بخش تر میکند و علاوه بر آن به کشف جزئیاتی که شما را به ارگاسم میرساند کمک میکند.

اگر میخواهید ارگاسم را تجربه کنید، باید کشف کنید که چه نوع نوازش یا محرکی برایتان لذت بخشتر است. برای این کشفیات عجله نکنید و از همسرتان با ظرافت بخواهید که حین آمیزش و عشق بازی صبور باشد تا فرصت کافی برای شناخت خود را داشته باشید. تجربه فشار و نوازش با ریتمهای مختلف بر تمام بدن ضروریست.

تاکید می‌کنیم هیچ نقطه ای از بدن را برای کشف لذت حین آمیزش فراموش نکنید. مثلاً بسیاری از زنان از احساس خود نسبت به نوازش و عشق بازی با دستها، انگشتان، زیربغل و پاها مطلع نیستند کماییکه شاید همین نواحی راه را برای رسیدن در ارگاسم برای شما هموار کند. از همسرتان بخواهید که در این کشفیات شما را همراهی کند.

تحریک کلیتوریس (چوچوله) و واژن در مراحل بعدی برای رسیدن به ارگاسم ضروریست. از همسرتان بخواهید طوری که بیشتر لذت میبرید تحریکتان کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.